New Age w stylu Volvo
„Volvo zaczyna się od Ciebie” brzmi trochę jak nieudana próba kopiowania „Radości z jazdy” BMW, tyle że tutaj ktoś poszedł o jednego copywritera za daleko.
Sprawdziłem reakcje kilku znajomych posiadaczy Volvo i reakcja była podobna – „Chyba żartujesz?! (+ mina w stylu Jackiego Chana)”. Mnie też ciężko byłoby to przyjąć. Podobno hasło funkcjonuje już od jakiegoś czasu. Cóż, być może. Widocznie nie przebiło się szerzej w mediach, bo nawet wspomnieni Volvo(holicy) nie mieli pojęcia o nowym sloganie.
Globalne hasło Volvo, czyli „Volvo for life”, też nie jest porywające, ale przynajmniej przekazuje jedną ważną informację – kupując nasz samochód kupujesz coś solidnego, niezawodnego, samochód, który zostanie z tobą na lata. Można jednak zrozumieć, że producent chce odejść od tego sloganu, który daleki jest od finezji dzisiejszych marek.
Oferta Volvo na stronie internetowe jednego z polskich dealerów Źródło: volvocars-partner.pl |
Z resztą, w przypadku marek obecnych na rynku od wielu lat (początek Volvo to lata 20-te XX wieku), zmiana sloganu korporacyjnego jest czymś naturalnym. Zmieniają się potrzeby klientów, wartości, mody, warunki rynkowe, więc kto nie wyprzedza świata o krok, ten biznesu nie zrobi. Stąd co jakiś czas głośne korekty wizerunkowe, marketingowe itp. Jaki więc myśl stała za „Volvo zaczyna się od Ciebie”?
Nowa filozofia marki
Strona katalogowa nowego V40 |
W całej te zmianie widać wyraźny wpływ Wschodu. Wzorem Mazdy, która ma swoje KODO, Chińczycy po przejęciu marki w 2010 roku od Forda chyba postanowili opracować coś własnego. Ponadto, tak silne nastawienie na rzeczywiste potrzeby klienta (szczególnie z Europy Zachodniej i USA) wpisuje się we wszechobecną personalizację wszystkiego, czyli dopasowujemy nasz produktu właśnie do ciebie, żebyś poczuł się jak w domu / niebie itp.. Rozwijając tę myśl, globalny zarząd Volvo chce uczynić z chińskiego rynku drugi rynek rodzimy (po Szwecji), osiągając sprzedaż na poziomie 800 000 samochodów rocznie. I nowa strategia ma w tym pomóc.
Także hasło nie powstało przypadkiem i niesie za sobą solidną bazę strategiczną, a przede wszystkim nie jest żadnym sloganem reklamowym marki. I to ma sens.
A przy okazji poniżej rzut oka na ostatnie osiągi Volvo na świecie.
Marka Volvo w liczbach (na świecie) Źródło: VolvoCars.com |
Wirujący seks
Volvo wykonało solidną pracę wprowadzając nową strategię. Patrząc
na wyniki tej młodej myśli koncepcyjnej – wspomniany wyżej V40 czy świeżutki XC90
(gdzieś tam poniżej w tym poście), doskonale widać, że chińska zmiana wcale nie
musi wyjść Volvo bokiem, jak wielu wcześniej twierdziło. Nasz problem polega jednak na tym, że nazwa strategii lepiej brzmi po angielsku. W wolnym tłumaczeniu "Designed Around You" oznacza „Zaprojektowane
z myślą o Tobie” i przy tym polskie „Volvo zaczyna się od Ciebie" jest co najmniej dziwnym wytworem marketingowym. To tak, jak z tłumaczeniem angielskojęzycznych nazw filmów,
gdzie z „Die Hard” zrobiła się „Szklana pułapka”, a z „Dirty Dancing” ktoś wyczarował „Wirujący
seks”. Mniejsza z tłumaczeniem, skąd polscy dealerzy wpadli na pomysł, by wykorzystać nazwę strategii jako hasło reklamowe?! Mogliby chociaż podpatrzeć konkurencję, np. Mazdę, która ma swoje reklamowe Zoom-Zoom i strategiczne KODO. Ale to już mało znaczące szczegóły. Volvo for life i tyle!
Na zakończenie dla wielbicieli nowe XC90. Poczujcie tę nową filozofię marki!
Albo zobaczcie, jak wygląda ucieleśnienie tej filozofii w postaci nowego XC90. Nice!
też mam Volvo S40 - bardzo fajne auto :)
OdpowiedzUsuńGratuluję wyboru! A tak przy okazji, podpatrzyłem, że we flocie macie VW Routana - dla mnie ciekawostka, pierwszy raz widzę takiego Volkswagena, co to w zasadzie jest Chryslerem:-)
UsuńRacja że model S40 to jeden z lepszych modeli Volvo :)
OdpowiedzUsuńZ nowości - dość ciekawie zapowiada się V60 Cross Country (poglądowy filmik - https://www.youtube.com/watch?v=Hvq9-S1NDes). W ogóle uterenowione kombi to coraz ciekawszy segment, jak dla mnie - ciekawszy niż SUV-y.
UsuńJak dla mnie hasło całkiem ciekawe. Co więcej pokusiłbym się stwierdzić, że całkiem intrygujące. Moim zdaniem to ważne, że klienci są brani pod uwagę w większym stopniu niż do tej pory. Pytanie tylko czy jest tak na prawdę?
OdpowiedzUsuńHahaha zaczyna się od Ciebie a kończy gdzieś koło nas. Głupie to hasło i bez sensu. Może właśnie o to chodziło? ;)
OdpowiedzUsuń@Irek, z pewnością gdzieś koło Was skończy, bo wcześniej czy później części zamienne się przydadzą:-)
UsuńŚwietny wpis. Samochody Volvo są ciekawe i ważne jest aby utrzymać je w dobrym stanie. Wymiana zużytych części, takich jak tarcze hamulcowe jest bardzo ważna.
OdpowiedzUsuńSamo hasło reklamowe i reklama może nie porywa ale auto już tak. Szczególnie takie nowe, świecące. I bogate wyposażenie, na pewno spełni oczekiwania.
OdpowiedzUsuńPomimo tego, że pracuję w firmie transportowej, to volvo jest moją ulubioną marką aut osobowych. Najbardziej podoba mi się ich wygląd.
OdpowiedzUsuńVolvo to zdecydowani jedne z najbardziej ciekawszych samochodów na rynku.
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis!
OdpowiedzUsuńAkurat ja nigdy nie miałam tego modelu samochodu, ale jak najbardziej prezentuje się fajnie. Muszę przyznać, że dla mnie ważną sprawą jest posiadanie na pewno dobrego ubezpieczenia NNW. Czym ono jest napisano w https://kioskpolis.pl/co-znaczy-nnw-i-co-obejmuje-ubezpieczenie-nnw/#kotwica4 i to jaki zakres obejmuje.
OdpowiedzUsuńZawsze te samochody kojarzyły mi się z wysokim poziomem bezpieczeństwa, prostotą oraz ponadprzeciętną jakością wykonania, ale też z dosyć drogim serwisem. Z tego co czytałem, obecnie jest to bardzo popularny wybór.
OdpowiedzUsuńSuper wpis. Volvo to świetna marka samochodów
OdpowiedzUsuńFajny wpis!
OdpowiedzUsuńCiekawe spostrzeżenia
OdpowiedzUsuńSuper artykuł
OdpowiedzUsuńmnóstwo ciekawych inspiracji!
OdpowiedzUsuńświetny ten blog i ciekawe treści
OdpowiedzUsuńSuper wpis!
OdpowiedzUsuńNigdy nie miałam z tą marką do czynienia. Ciekawe czy samochody tego producenta są godne uwagi. Póki co niedawno zainteresowałam się tematem aut w abonamencie. Jak działa takie rozwiązanie? Na szczęście znalazłam wyczerpującą odpowiedź na jednej ze stron internetowych.
OdpowiedzUsuńBardzo fajna marka. Myślę że te samochody dobrze się sprawdzają w trasie.
OdpowiedzUsuńWiele tutaj interesujących i ważnych informacji.
OdpowiedzUsuńTa marka samochodu spisuje się bardzo dobrze uważam jeśli chodzi o nowsze i również starsze modele.
OdpowiedzUsuńUważam, że Volvo to dobra marka. Jeżdżę ta marką do pracy. Codziennie wsiadam do busa od firmy, która przewozi pracowników do pracy. Moja firma, w której pracuję znajduje się w okolicach Gdańska, dlatego takie transport jest bardzo wygodny.
OdpowiedzUsuńMnie osobiście bardzo podobają się samochody tej marki.
OdpowiedzUsuńWarto również pomyśleć o porządnych wycieraczkach samochodowych. Ogólnie bardzo ważne jest by nie pozostawiały żadnych smug i były ciche
OdpowiedzUsuńOgólnie warto również pomyśleć o odpowiednim ubezpieczeniu. Właśnie sama od jakiegoś czasu rozglądam się za jakąś dobrą i korzystną ofertą
OdpowiedzUsuńTe samochody wyglądają super.
OdpowiedzUsuńMiałem kiedyś Volvo, niestety kupiłem go od nieuczciwego gościa. Na szczęście znalazłem skuteczna kancelarię adwokacką w Kielcach, która pomogła mi rozwiązać problem. Wszczęliśmy dochodzenie o odszkodowanie, które wyszło na naszą korzyść.
OdpowiedzUsuńBardzo wnikliwie przedstawione.
OdpowiedzUsuńJedna z moich ulubionych marek samochodów
OdpowiedzUsuńSuper wpis
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuń