Badanie klientów, czyli PR inaczej
Jest wiele metod na kreowanie pozytywnego wizerunku i BMW skrzętnie je wykorzystuje. Jednym z ostatnich sposób na podbicie pożądanego image marki są badania marketingowe. W maju portal Samar relacjonował badanie, jakie BMW wykonało na swoich klientach (swoją drogą BMW nie chwaliło się za bardzo tymi wynikami nawet na swojej stronie internetowej). Było to badanie jakościowe, zrealizowane w marcu 2013 metodą indywidualnych wywiadów pogłębionych (długa rozmowa na zadany temat), a za jego wykonanie odpowiedzialny był Dom Badawczy Maison. Na pytania badaczy odpowiadali właściciele najdroższych modeli ze stajni BMW, czyli BWM serii 5, serii 6, serii 7, X5 oraz X6. Skąd taki wybór?
Skoro marka chce być postrzegana jak najlepiej, musi celować w najwyższy i najbogatszy segment rynku. Jest to z resztą zgodne z założeniami wizerunkowymi, jakie BMW przyjęło wchodząc do Polski. Trzeba było odciąć się od negatywnego postrzegania marki, wprowadzając na rynek nowe modele, które będą poza zasięgiem finansowym dotychczasowych użytkowników samochodów tego producenta. Prawdopodobnie stąd wyłączenie z badania właścicieli BMW serii 1, serii 3 oraz X1, czyli „najtańszych” modeli w ofercie.
Właściciel BMW, czyli…
"…otwarty, ambitny i pewny siebie, sam decydujący o własnym losie, żyjący pełnią życia" – tak Samar podsumowuje badania wizerunkowe BMW. Jednym słowem posiadacz BMW to człowiek sukcesu na każdym polu. Właściwie to osoba idealna, niczym z podręczników doskonałego menedżera, wymarzonego męża/żony i amatorskiego mistrza świata w … (tu można wpisać dowolne hobby). Ironiczny komentarz jest w pełni zrozumiały, gdy prześledzi się rysopis „przeciętnego” klienta. A więc po kolei. Dzisiejsi, polscy klienci BMW są otwarci na świat, to także indywidualiści i nie boją się nowych wyzwań. Generalnie są zadowoleni z każdej sfery swojego życia, na które składają się trzy podstawowe obszary – zawodowa („świat sukcesu”), rodzinna („bezpieczeństwo”) i hobby („świat własnych pasji, odskocznia od codziennej rutyny”). Co ważne, potrafią utrzymać harmonię pomiędzy tymi trzema obszarami, z których żaden nie jest ważniejszy od dwóch pozostałych, prawdziwy work-life balance. Właściciele BMW lubią działać i nie boją się wielozadaniowości, bo wyzwania i nowe doświadczenia to dla nich sens istnienia.

Jak to zwykle w życiu bywa, także tu wszystko kręci się wokół pieniędzy (w końcu marka Premium). Kariera zawodowa to dla właścicieli BMW coś naturalnego, przy czym sukces w pracy to tylko i wyłącznie ich zasługa (klasyczny self-made man). Oczywiście pieniądze są tylko środkiem do realizacji wyznaczonych celów (np. zakupu nowego BMW lub wyjazdu na regaty w Australii) i pozwalają utrzymać własną indywidualność. Objawia się to w modelu konsumpcji – użytkownicy BMW wybierają marki „wyjątkowe, nietypowe, niedostępne dla każdego” (hipsterzy?). Przy czym wizerunek zewnętrzny ma dla nich mniejsze znacznie, niż poczucie tej wyjątkowości; nie robią niczego na pokaz, a jedynie dla własnej potrzeby i przyjemności (jakby nie miało to wpływu na tenże wizerunek!). Chętnie wybierają te marki, które mogą pochwalić się bogatą historią i tradycją, a przy tym promują silne wartości.
BMW to dla mnie…
"… marka wyjątkowa, która niczego nie udaje i podąża swoją własną droga…”. Tak badani opisują BMW. Cenią w tej marce położenie nacisku na innowacje i indywidualne podejście do klienta. BMW daje także niezwykle pożądane w tej grupie poczucie wyjątkowości i to, co podpowiada nam hasło marketingowe – radość z jazdy. „Samochody BMW zmieniają codzienną jazdę z domu do pracy w niezwykłą podróż oraz dają swoim właścicielom chwilę wytchnienia od codziennych obowiązków i poczucie wolności.” I tak oto przedstawiają się wyniki badań marketingowych BMW.
“Badania pokazują, że BMW Group w pełni rozumie potrzeby i oczekiwania swoich klientów. Jesteśmy konsekwentni w zrównoważonym budowaniu naszej własnej drogi, nieustannym tworzeniu nowych idei, segmentów rynku oraz unikatowych produktów. W rezultacie nasi klienci zawsze otrzymują auto, które nie tylko odznacza się najwyższym poziomem jakości, ale przede wszystkim podkreśla wyjątkową osobowość swojego właściciela. To wspaniałe słyszeć, że klienci w Polsce doceniają nasze starania, ufają nam oraz traktują naszą markę tak entuzjastycznie. To dobry znak na przyszłość.”
Cukierkowo, ale skutecznie

A oto za co klienci kochają BMW. Prezentacja nowego X5. Enjoy!
Lubię to! Bolga odkryłam dzisiaj i chyba przeczytam wszystkie teksty za jednym zamachem:)Ciekawe informacje, dobrze napisane:)
OdpowiedzUsuńJa tak samo! Szukałam materiałów na prezentację o współczesnej konkurencji a tu takie perełki! Brawo :)
OdpowiedzUsuńDzięki! Dziwne jest to, że BMW jakoś nie bardzo zadbało o rozpowszechnienie w mediach swojego badania. W ogóle ciekawym tematem są profile osobowościowe właścicieli różnych marek samochodów. Czy BMW to zawsze niebezpieczni indywidualiści? A może Toyotami jeździ równie wielu wariatów?
UsuńA można wiedzieć ską brane były informacje? Piszę pracę licencjacką o BMW i potrzebuję właśnie informacji o świadomości marki BMW w Polsce a blog chyba nie byłby zbyt wiarygodnym źródłem w bibliografii :P Pozdrawiam
UsuńBMW to marka bardzo mocno stojąca na rynku.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie sklepów www jest cały czas bardzo trafnym sposobem na zdobycie widoczności i ruchu w wyszukiwarce Google. Osobiście bardzo chętnie działam z agencją SEO https://dolp.pl i jestem bardzo z tej współpracy zadowolona. Należy wiedzieć, że w zestaw pozycjonowania stron wchodzi wiele składników które muszą działać razem ze sobą.
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisane i proszę o więcej takich artykułów.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem jest bardzo ważne to aby klient znał markę samochodu. Zresztą jaka by ona nie była to i tak na każde auto należy wykupić ubezpieczenie OC. Polecam zapoznanie się z https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ gdyż można znaleźć faktycznie tańsze OC.
OdpowiedzUsuńJakoś nie specjalnie się nad tym zastanawiałem, ale samo pozycjonowanie dla mnie kojarzy się z wyszukiwarką Google. Nawet jak czytałem http://360interactive.pl/jak-sprawdzic-slowa-kluczowe-konkurencji/ to teraz wiem już jak sprawdzać słowa kluczowe konkurencji.
OdpowiedzUsuńNawet nie zdajecie sobie sprawy z tego, jak bardzo ważne i potrzebne jest odpowiednie podejście do klienta. Skoro wdrażane są nowe rozwiązania, to znaczy, że firma dba o relacje z klientami, o których więcej przeczytacie sobie na stronie https://megaszkolenia.pl/jakie-rozwiazania-warto-wdrozyc-aby-utrzymac-jak-najlepsze-relacje-z-klientami/
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem taka marka na pewno posiada całkiem spore nakłady finansowe na tego typu działania. Właśnie dlatego ja jestem również zdania, że to co napisano w http://abc-zakupy.pl/jak-wypozycjonowac-w-google-swoja-strone-www/ jest dobrym początkiem, aby zacząć pozycjonować własną stronę.
OdpowiedzUsuńNigdy się nie przyglądałam takiej marce, ale myślę, że ich budżety na pozycjonowanie w Google są nieporównywalne z naszymi. Moim zdaniem warto jest na pewno również poczytać o pozycjonowaniu obrazków https://www.zgred.pl/blog/jak-pozycjonowac-obrazki-w-google/ i ja jestem zdania, że ta kwestia jest dość ważna.
OdpowiedzUsuńJa również nigdy nie miałem do czynienia z tak wielkimi markami i moim zdaniem zwykłe firmy nie mają co konkurować z takimi brandami. Ja i tak powoli uczę się pozycjonowania i staram się dużo czytać. Bardzo podoba mi się strona inclick gdyż właśnie tam znajduję bardzo dużo ciekawych informacji.
OdpowiedzUsuńSuper
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńJeżeli mówimy o budowaniu wizerunku firmy to naprawde czesto czasem skupic sie na certyfikatach. One same czesto rpzemawiaja do klienta i przynosza wieksze zyski niz niejedna kampania marketingowa. Warto troche poczytac: https://bmtrada.pl/certyfikacja-systemow/zintegrowane-systemy Polecam!
OdpowiedzUsuńUważam, iż samo pozycjonowanie stron www jest bardzo istotne i moim zdaniem, iż warto się tym zainteresować. Niedawno o tym czytałem we wpisie https://marketingportal.pl/2020/03/05/dlaczego-warto-pozycjonowac-strone-lokalnie/ i jak najbardziej, uważam iż takie kwestie są istotne. Tym bardziej, że aktualnie raczej większość z nas chce aby być na pierwszych miejscach w wyszukiwarce internetowej.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie to obecnie najskuteczniejsza forma reklamy! Nic dziwnego, że nawet najpopularniejsze marki z niej korzystają. Ja odkąd mam firmę stawiam na profesjonalny marketing internetowy - http://kreacjasukcesu.pl Efekty są naprawdę bardzo zadowalające.
OdpowiedzUsuńSuper artykuł. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńBMW to bardzo ciekawy przykład, ponieważ to wielki brand i często polecenia wynikają z szeptanki. Do samego badania przepływu ludzi warto użyć systemu https://dasoft.com.pl/pl/produkty/system-analizy-ruchu-klientow
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis :)
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy wpis, który pokazuje, jak duże znaczenie ma kreowanie wizerunku firmy. Mam nadzieję, że dzięki temu uda mi się wdrożyć odpowiednie działania promujące mój biznes. Zastanawiam się nawet, czy nie skorzystać z pomocy firmy Webplace.
OdpowiedzUsuńPolecam Wam najlepszą stronę w sieci z elektryką wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach, więcej na http://auto-schematy.pl/ . Dacia, Audi, Fiat, BWM, Opel nie będzie krył od dzisiaj przed Wami żadnych tajemnic.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawe informacje. Warto było tutaj zajrzeć
OdpowiedzUsuńAudi to auto nie stan umysłu;)
OdpowiedzUsuńCiekawie napisany artykuł
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis
OdpowiedzUsuńNa prawdę ciekawe spostrzeżenia, wart przeczytać ten wpis :)
OdpowiedzUsuńKolejny ciekawy artykuł, fajnie się czyta twoje wpisy :)
OdpowiedzUsuńświetny blog i ciekawe treści.
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis. Tutaj https://www.grupa-icea.pl/inpost-skasowal-sasina-czyli-o-polityce-na-firmowych-social-mediach/ znajdziecie ciekawe informacje dotyczące social media
OdpowiedzUsuńPodoba mi się Twój styl pisania
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis! Muszę częściej zaglądać na Twojego bloga.
OdpowiedzUsuńZnaczek BMW dodaje mocy !
OdpowiedzUsuńTo prawda że marka zaczyna dążyć do zmiany myślenia i postrzegania jej.
OdpowiedzUsuńUważam, że BMW to świetna marka. Bardzo ufam tym samochodom. Parę lat temu postanowiłem wziąć pożyczkę na ten samochód. Zrobiłem to online. Pożyczka przez internet była szybka i bezproblemowa. Polecam takie rozwiązania również dla zadłużonych.
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo interesujący
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuńSame ciekawe informacje można tutaj znaleźć.
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo ciekawy
OdpowiedzUsuńReklama właśnie to ma na celu, przekonanie odbiorcy że posiadanie danego produktu określi jego pozycje w społeczeństwie.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis.
OdpowiedzUsuńNiesamowicie wartościowy wpis. Super
OdpowiedzUsuńRozrywka na kołach! Nasze stacje multimedialne wzbogacą każdą podróż. Wyjątkowa funkcjonalność, doskonała jakość dźwięku i obrazu - twórz własne kino samochodowe już teraz! https://radiocar24.pl/pl/c/BMW/79
OdpowiedzUsuńAgencja marketingowa Białystok, której dedykowana obsługa klienta stoi na najwyższym poziomie. Ich elastyczność, szybkość reakcji i zaangażowanie to gwarancja sukcesu na rynku internetowym.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie strony firmy to niezbędny element budowania silnej i rozpoznawalnej marki w internecie. Skuteczne działania SEO umożliwiają przedsiębiorstwom zwiększenie widoczności ich oferty w organicznych wynikach wyszukiwania, co jest kluczowe dla przyciągnięcia nowych klientów oraz budowania lojalności obecnych. Proces pozycjonowania wymaga kompleksowego podejścia, które obejmuje nie tylko optymalizację treści pod kątem wybranych fraz kluczowych, ale także poprawę użyteczności strony, optymalizację dla urządzeń mobilnych oraz budowanie strategii linków zwrotnych. Działania te przyczyniają się do poprawy autorytetu strony w oczach Google oraz użytkowników.
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo ciekawy
OdpowiedzUsuńNiezwykle interesujące są te informacje.
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis
OdpowiedzUsuńSEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, to kluczowy element marketingu online. Działania SEO obejmują analizę słów kluczowych, optymalizację techniczną strony, tworzenie angażujących treści oraz budowanie linków. Skuteczna strategia SEO pozwala firmom zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania, dotrzeć do nowych klientów i zbudować trwałą przewagę konkurencyjną w internecie.
OdpowiedzUsuńNiezwykle pouczający jest ten wpis.
OdpowiedzUsuńTo bardzo interesujące, podoba mi się temat marketingu na rynku samochodowym
OdpowiedzUsuń